När ska ComHem sluta vara så jobbiga?

Jag spärrade för ett par dagar sedan mitt nummer hos ComHem för att slippa säljsamtal hos dom, men idag ringde det ändå. Jag gissar att spärren kanske inte hunnit gå igenom överallt.

ComHem: Hej, det är från ComHem, förlåt att jag stör på kvällskvisten
Jag: Hej hej.
CH: Allt bra med dig?
Jag: Jodå. Du, jag har ju spärrat mitt nummer hos er.
CH: Ahh, jaaa, men du är ju ComBo-kund och så förstår du!
Jag: Ok, men ändå..
CH: Funkar allt bra, behöver du hjälp med något?
Jag: Ja faktiskt nu när du säger det så vill jag säga upp mitt telefonabonnemang hos er.
CH: Men du är ju så smart och har ComBo hos oss, så telefonin är kostnadsfri!
Jag: Men det står ju en post för telefoni på fakturorna?
CH: Ja, det är en minimidebitering på 29 kr.
Jag: Men då är det ju inte kostnadsfritt?
CH: Jo, men du kan ju ringa för de 29 kronorna, då blir det ju kostnadsfritt:
Jag: Jag har ingen hemtelefon, så jag använder det inte.
CH: OK, men ring kundtjänst så kan dom hjälpa dig med det.
Jag: Kan inte du göra det när jag ändå har dig på linjen?

Tut tut tut tut – Samtalet bryts.

Antingen bröts det på riktigt, eller så tröttnade säljaren på mig. I vilket fall, om jag påtalar att jag spärrat mitt nummer för säljsamtal borde säljaren förstå att jag inte är mottaglig och intresserad av erbjudanden. Där borde han tackat och lagt på.

Sen undrar jag om det inte är falsk marknadsföring att säga att en tjänst är kostnadsfri, men ändå ha en minimidebitering på 29 kronor. Då är ju kostnaden just 29 kronor i månaden, inte 0.

Kommentera

