Flickrs nya iPhone-app imponerar

Lukasz testar Flickr för iPhone from Lukasz Lindell on Vimeo.

Jag är ett stort fan av The Verge och deras recensioner, så jag blev inspirerad att göra något liknande.

Först ut är ett test av Flickrs nya app för iPhone, och för er som är intresserade att veta mer om den, men inte har möjligheten att se på filmen skriver jag ut manuset här nedanför.

Jag tänkte prata om Flickrs nya app för iPhone. Appen har förändrats drastiskt på sistone och följt efter Instagram i både utseende och funktion.

Från start möts man av sina kontakters bilder i ett flöde, precis som i Instagram. Skillnaden här är att du kan gå in på en bild för att få mer information om den.

Du kan också redan i flödet se fler bilder från varje användare genom att dra med fingret i sidled.

Något jag verkligen tror på är en fördel för Flickr är deras grupper. Man kan leta upp grupper med medlemmar som bidrar med sina bilder i ett visst ämne. Gruppen kan också sätta upp regler som medlemmarna måste godkänna innan de går med.

Grupperna möjliggör för en att se bilder från ett ämne, även om man inte känner personerna i gruppen direkt.

Det finns många olika flöden att välja på, förutom grupper kan du såklart se dina kontakter, men också det som Flickr klassar som intressant, samt bilder från din geografiska närhet.

Att ta bilder är inga konstigheter. Skjut av fotot och få sedan möjligheten att lägga på en mängd olika filter. Tyvärr tycker jag filtrerna inte riktigt håller samma kvalité som hos Instagram, och hittade bara en, två stycken jag tyckte var användbara.

När du går vidare kan du välja både rubrik och beskrivning för bilder, dela den vidare på Twitter, Facebook, Tumblr, Epost samt geotagga den med Foursquare om man vill sätta en geografisk position.

Man kan också, direkt i appen lägga den i en grupp eller ett set, samt lägga till taggar på folk.

Generellt känns Flickrs app bättre för fotointresserade människor än Instagram. Bilderna sparas i sitt fulla format och inte heller lika lågupplöst. Jag kommer absolut behålla den i telefonen tills vidare.”

Kommentera

