Företagen som utnyttjade Super Bowls strömavbrott blixtsnabbt

superbowl2

Inatt var det Super Bowl i USA, finalen i den amerikanska fotbollsligan. Det är den största TV-händelsen som landet har med ungefär 110 miljoner tittare. På en så stor show får inget gå fel, men ändå hände det, strömmen gick i 35 minuter. På Mashable läser jag att vissa företag var otroligt snabba på bollen på Twitter och utnyttjade situationen, riktigt snyggt!


Man måste ju undra, hade Oreo den här annonsen färdig ifall situationen skulle uppstå? Över 15 000 retweets fick dom iallafall!

Calvin Klein använde Vine för att bjuda folk på något annat att titta på medan strömmen var nere.

Rengöringsföretaget TidePower var också snabba

Audi passade på att ge en känga till sin konkurrent. Arenan där Super Bowl hölls heter officiellt Mercedes-Benz Superdome

Det här är post #13 i Fredrik Wass initiativ #Blogg100 – En bloggpost om dagen i 100 dagar. Läs om det hos Bisonblog
Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s