Harlem Shake är dött, länge leve Hadouken meme

ETTQHMinns ni Harlem Shake? Nej, inte jag heller, det var någon sorts meme från februari 2013. Idag är det Hadouken meme som är grejen.

I det gamla arkadspelet Street Fighter finns en rörelse som heter Hadouken. Karktären som utför rörelsen skickar en energivåg mot sin fiende som stöts tillbaka av den. Det här var på 90-talet, men Hadouken är tillbaka. Med start i japan börjar Hadouken meme växa till sig ordentligt. En person tar position som att en energivåg skickas iväg, och en eller flera personer stöts tillbaka av vågen. Fotot tas i stundens hetta, helst när offret är i luften.

Skynda om du vill vara med, jag ger det här en max en månad, om det slår igenom. Mashable och Huffington Post är helt övertygade att det här är nästa stora grej, men jag tror inte det. Memen har redan funnits för länge utan att ha fått ordentliga vingar.

Det här är dag #69 i Fredrik Wass initiativ #Blogg100 – En bloggpost om dagen i 100 dagar. Läs om det hos Bisonblog
3 kommentarer on “Harlem Shake är dött, länge leve Hadouken meme”

  1. Antonton skriver:

    Jag vet vad Harlem Shake är, men såg det aldrig själv. Är så trött på värdelösa internet-memes. Jag ska avvakta med denna ett tag också, får den inte fyr ger jag den en chans ;)

  2. anasoux skriver:

    HRC memen då? Räknas den eller är den inte tillräckligt ”alternative”?


Kommentera

